Conceptes fotogràfics


Ara us definirem una serie de conceptes 



  • En camp i fora de camp
    Tot  el que es mostra dins de les vores de la iamtge. El que es veu en la pantalla es diu que està en camp, perquè queda dins de la visió de la càmera, mentres que el que queda fora es el que anomenem que queda fora de camp

  • Aire i llei de la mirada
  La llei de la mirada es aquella en que tota persona, animal o cosa, dins del encuadre fotogràfic  deu tenir més espai lliure fins la seva part frontal que li ocupa la seva part posterior.


  • Format de la foto (horitzontal, vertical, inclinat) i reenquadrament.
El format horitzontal: és més còmode, s'adapta millor a la visió humana i és més natural. No obstant això, hi ha motius que es poden adaptar millor al format vertical. En general, motius allargats, com ara edificis, arbres o la figura humana.


  • El format vertical sol ser més estètic i tranquil, mentre que el vertical suggereix vigor, encara que aquestes sensacions poden dependre d'altres factors que les potencien o anulen. Amb el format vertical és més fàcil incloure elements en primer terme que proporcionen profunditat.






  • Centres d'interès



  • És el punt on la mirada va directament al observar l'imatge.
  •  Ull és atret pel color. Si existeix un fort component de color en una àrea específica de la imatge, l'espectador es sentirà motivat al veure'l. Quan el centre d'interès posseeix contrast per color, queda destacat de la resta de l'escena.




  • Composició clàssica

  • La composició en fotografia és la disposició d'elements i subjectes dins del quadre. Com seleccionem aquests objectes i subjectes i com estan disposats a sobre pot marcar la diferència entre una fotografia mediocre i una gran fotografia.







  • Llei de terços

  • Divideix una imatge en nou parts iguals. Aquestes es divideixen per dues línies imaginàries iguals, dues de forma horitzontal i dues més de forma vertical. Els quatre punts formats per les interseccions d'aquestes línies poden ser utilitzats per efectes d'alineació en fotografia.









  • Enfocament

  • Fer que la imatge (d'un objecte) obtinguda en un aparell òptic es produeixi exactament en una emulsió o en una placa sensible d'una càmera, d'una pantalla de projecció, etc.



  • Enfocament selectiu


  • És una tècnica molt usada en fotografia, i bàsicament consisteix a mantenir enfocat un àrea de l’escena (pot ser el subjecte o l’objecte de la nostra fotografia), i desenfocar el que li envolta. Això produeix un poderósefecte visual que atrapa l’atenció de l’espectador a la zona que es troba perfectament enfocada.








  • Cercles de confusió


  • Fa referència a la mida del punt mes gran que pot haver-hi a la imatge de forma que es continui veient com un punt, sense veures com un cercle o taca. Naturalment aquest concepte es totalment relatiu, i depèn de factors com l'agudesa visual de la persona que observa la imatge o la mida en què es presenta aquesta.





  • Bokeh

Són els patrons de desenfocament que podem apreciar en algunes fotografies. La seva forma més habitual són cercles o polígons regulars  que es formen per darrere dels subjectes o objectes enfocats i, en funció de l'obertura de diafragma, es mostren de manera més patent o no tant.




  •  Profunditat de camp

  • La profunditat de camp fa referència al marge de distància on el elements d'una fotografia queden enfocats o amb un nivell correcte de nitidesa, és l'espai que hi ha entre dos punts, pròxim i llunyà, de manera que els objectes que hi ha entre aquests dos punts queden enfocats.





  • Pes visual

Els elements que composen una imatge, s'atrauen i es repelen com ho fan els astres de la nostra galàxia, mantenint d'aquesta manera un equilibri gravitatori. De la mateixa manera, el "pes visual" és el que determina l'atracció gravitatòria de cada element de la composició. És la força amb la que un element d'una composició atrau la vista de l'espectador. A major pes visual, més capacitat d'atracció.


  • Pesen més:


  1. Els objectes situats a la dreta de la imatge.
  2. Els objectes de major tamany.
  3. Una major profunditat
  4. Estar a dalt que abaix.
  5. Els colors càlids.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Comentari d'imatge

Lleis de Gestalt

ASSAIG FOTOGRÀFIC