FONAMENTS PERCEPTIUS DEL CINEMA

En aquesta entrada explicaré quins són els fonaments perceptius que permeten que funcioni el cinema. Parlaré també dels antecedents del cinema, així com els primers cinematògrafs, el kinetoscòpis i alguns personatges importants com ara Edward Muybridge.
El cinema és l'art de combinar una seqüència d'imatges que permeten mostrar un moviment.

  • Orígens i causes del cinema

Les causes que van impulsar a la creació o orígens del cinema van ser: el descobriment de la persistència retiniana, el desenvolupament de la fotografia i la creació del cinematògraf.

La persistència retiniana, és el fenomen òptic que provoca que toti que veiem imatges fixes i quan les veiem en secuències ens creen l'efecte de moviment.
Es pot dir que el principi de tot es va donar per la invenció d'aparells que retrataven de forma inmdiata la realitat, les persones, els objectes.

Un personatge important va ser Edward Muybridge, un fotògraf i investigador conegut principalment pel descobriment del cavall en moviment, consistent en un seguit d'imatges sobre les diverses posicions d'un cavall al córrer. Que gràcies al zoopraxiscopi, lva poder projectar les imatges sobre una pantalla utilitzant un disc de vidre.




El kinetoscòpi és considerada la primera màquina de cinema. Va ser inventat per Thomas Edison i William K.L.Dickson a la dècada del 1890. Consisteix en una secuència d'imatges moltmés llarga i per tant, es pot crear més moviment. A aquest invent s'afegei el cinema que permetrà que es pugui escoltar una melodia mentres es mira la pel·lícula.
Només es pot veure desde dalt, és a dir, és individual. 





A principis del segle XX, els germans Lumière van crear el cinematògraf, un instrument que gravava una seqüència d'imatges en movient així com la seva còpia i projecció. és el primer invent considerat cinematogràfic, la seva funció és semblant a la del kinetoscopi però ho projecta cap a fora.



Altres joguines òptiques que trobem són les següents:

Zoòtrop
: El zoòtrop és una màquina creada el 1834 per l'anglès William George Horner.
Es tracta d'un tambor que gira on es col·loquen una sèrie d'imatges fixes que formen una seqüència en horitzontal, quan aquest gira, es crea una sensació del moviment a partir de les imatges.

















Comentarios

Entradas populares de este blog

Comentari d'imatge

Lleis de Gestalt

ASSAIG FOTOGRÀFIC