De la imatge fixa a la imatge en moviment


Ara  us explicaré  quins varen ser els pioners del cinema i què varen aportar. Quins aparells s'utilitzaren al principi? Quines varen ser les primeres pel·lícules? De què tractaven?

La història del cinema com a espectacle va començar a París, França, el 28 de desembre de 1895. Des de llavors ha experimentat una sèrie de canvis en diversos sentits. D'una banda, la tecnologia del cinematògraf ha evolucionat molt, des del primitiu cinema mut dels germans Lumière fins al cinema digital del segle XXI. D'altra banda, ha evolucionat el llenguatge cinematogràfic, incloses les convencions del gènere, i han sorgit així diferents gèneres cinematogràfics. En tercer lloc, ha evolucionat amb la societat, amb el que es van desenvolupar diferents moviments cinematogràfics i cinematografies nacionals.


Edison va crear el Kinetoscopi, era un aparell destinat a la visió individual de bandes d'imatges sense fi.


Germans Lumière

Es pot dir que el cinema, tal i com el coneixem avui en dia, neix gràcies als dos germans Lumière; Auguste i Louis. Aquests van ser els primers en aconseguir un sistema de projecció a França l'any 1895. Concretament, es va dur a terme la primera projecció el 28 de desembre d'aquell mateix any. Això va ser possible gràcies a l'ús d'una càmera ideada pels dos germans, anomenada Cinématographe Lumière. El mecanisme d'aquesta consistia en poder recollir en sèries de proves instantànies tots els moviments succeïts davant l'objectiu en un cert temps, de tal manera que es reproduíssin aquells moviments sobre una pantalla i una sala sencera.





Thomas Edison

Thomas Edison és reconegut per molts invents creats al llarg de la seva història. Pel que fa al cinema, va dissenyar l'anomenat Kinestoscopio, una màquina amb un sistema que permitia veure imatges en moviment de manera individual: només una persona podia veure-ho, ja que Edison no creia en el negoci de la visualització col·lectiva, semblava ser. Aquesta va ser patentada l'any 1997, per ell mateix.





Georges Mèliés

Georges Mèliés va ser un ilusionista i cinematògraf francès. Conegut com "el mag del cinema", va desenvolupar molts efectes especials gràcies a la seva habilitat de manipular i transformar la realitat. Va descobrir també l'stop trick, el "truc de parar" consistent en gravar un objecte i mentre la càmera està apagada l'b¡objecte es col·loca fora de la vista de la càmera que llavors es torna a encendre, donant aixi una sensació de moviment o desaparició de l'objecte. A més, va utilitzar també la fotografia en lapse de temps, les disolucions d'imatges i els fotogrames pintats a mà.




Primeres pel·lícules

En quant als germans Lumière, la seva primera i més important obra va serLa sortie des Usines Lumière (La sortida de la fàbrica Lumière). El repertori era compost per pel·lícules familiars o de la vida als carrers de Lyon. Des dels primers moments es van fer també molt famoses les dues pel·lículesL'arrivé d'un train en gare de la Ciotat (Arribada del tren a l'estació de la gran Ciutat), 1895 i L'arroseur arrosé (El regador regat), 1895. Van ser les primeres d'humor de duració d'un minut.


Del mag Mèliés trobem "El viatge a la lluna", 1902 i "El viatge impossible", 1904. Ambdues obres narren viatges surrealistes, estranys i fantàstics inspirats per Juli Verne, considerades d'entre les pel·lícules mes importants i influente del cinema de ciència-ficció. També va crear l'obra de terror Le Manoir du Diable (La casa del diable), 1896.


La primera pel·lícula que es considera gravada a Espanya va ser "La salida de misa de doce de la Iglesia del Pilar de Zaragoza", 1896, d'Eduard Jimeno

Comentarios

Entradas populares de este blog

Comentari d'imatge

Lleis de Gestalt

ASSAIG FOTOGRÀFIC